srijeda, 17. veljače 2016.

I kissed a girl and I liked it



Sve češće poznati svjetski brendovi putem kampanja ili podrške koju daju organizacijama koje se bave seksualnim manjinama otvoreno promovišu prava LGBTIQ populacije. Povodom Valentinova, odnosno Dana zaljubljenih, adidas je, na svom nalogu na Instagramu, uz poruku „The love you take is equal to the love you make" objavio fotografiju koja nagovještava dvije djevojke u trenutku u kojem najvjerovatnije razmjenjuju poljubac. Nimalo slučajno, obje akterice na fotografiji nose novi model adidas Pure Boost X, patike za trčanje dizajnirane samo za žensko stopalo čija je globalna promocija započeta nekoliko dana ranije. I nimalo slučajno u poruci koja je preuzeta iz pjesme Beatlesa „The End“ stoje riječi "ljubav" i "jednakost" kojima se zapravo sažima ideja ravnopravnosti za koju se LGBTIQ agenda zalaže. Nimalo neočekivano, objavljeni sadržaj je već do ponedeljka imao skoro 100.000 komentara među kojima je bilo onih koji su s odobravanjem podržali akciju ali i homofobnih stavova protiv kojih se adidas borio šaljući im emotikon s poljubcem. :-*


Pride is packed



Nije prvi put da se adidas oglašava kao aktivan promoter i zagovornik queer agende. U okviru Mjeseca ponosa 2015. godine, dizajnirao je Pride Pack i izbacio makeover čuvenih modela patika i papuča iz 1970-ih i 80-ih, perioda koji je obilježilo rađanje velikih pokreta za oslobađanje i ravnopravnost. Kultni modeli Stan Smith, Superstar 80s i adilette Slide su zadržali prepoznatljive tri crte ali je naglasak na nemarno rasutim duginim bojama koje simbolizuju jedinstvo u svoj raznolikosti LGBT populacije. Dio prihoda ostvarenog prodajom ove linije doniran je zagovaračkoj grupi New Avenues for Youth koja pruža podršku LGBTIQ tinejdžerima. Adidas je čak najavio da će u svim svojim sponzorskim ugovorima uvesti klauzu kojom žele afirmisati prava LGBT populacije.


"Shame on you Adidas!" napisala je jedna osoba. "I'm going to Nike now." 



Lojalnost brendu je dovedena u pitanje. Mnogi su pohrlili da podijele svoje negativne komentare te bojkotujući adidas najavili prelazak Nikeu. Međutim, i Nikeova korporativna politika odavno već gleda kroz prizmu duginih boja. 2013. godine Nike je izbacio pro LGBT liniju nazvanu #BeTrue. Možda u ormaru imate majicu s ovim natpisom ili japanke u cipelaru a da ne znate u koju svrhu i s kojom porukom su kreirani. Treću godinu za redom Nike organizuje LGBT Sports Summit u Portlandu, Oregon, koji okuplja sportiste, trenere, predstavnike medija i LGBT aktiviste kako bi razgovarali o primjerima dobre prakse, problemima s kojima se susreću ali i dogovorili saradnju koja će imati za cilj da vodi pokret prema svijetu sporta koji će biti oslobođen od homofobije i transfobije. 


UNITED COLOURS OF LGBTIQ


O pitanjima LGBTIQ populacije se čak i u razvijenim zemljama još uvijek vode žučne polemike pa se otvorena podrška globalnoj agendi koja promoviše prava seksualnih manjina može lako obiti o glavu kompanijama koje žele izgraditi imidž brendova senzitiviziranih prema queer kulturi. I Levis je svoju crvenu etiketu prošarao duginim bojama, a Ford je prema Korporativnom indeksu jednakosti koji analizira i rangira kompanije prema njihovoj poslovnoj politici prema lezbejkama, gejevim, biseksualcima i transrodnim osobama proglašen jednom od naj LGBT-friendly kompanija. Sturbucks, Coca-Cola, Pepsi, Kelloggs, Apple, Microsoft, Google, Visa, American Express, Master Card odavno ponosno mašu najšarenijom zastavom na svijetu.  


Ipak, vratimo se LGBT-u u sportu kako bismo bolje razumjeli pravac kojim idemo. Jason Paul Collins, profesionalni košarkaš koji je 13 sezona odigrao u NBA ligi, je nakon Glenn Lawrence Burkea, drugi vrhunski sportista koji se javno deklarisao kao homoseksualac. U aprilu 2014. godine, osvanuo je na naslovnici Time Magazinea posvećenom najuticajnijim osobama na svijetu. Na maratonu u Los Angelosu koji je održan baš na Dan zaljubljenih, 14.02.2016. godine, više od 50 parova je obavilo ceremoniju vjenčanja ili obnovilo zavjete pa su se među njima našli i Loryan i Buck Jensen koji su se na 10. milji maratonske staze, vjenčali bez bojazni da će im neko zbog homoseksualne ljubavi otresti flašu od glavu, ili zaprijetiti „bezbolnom palicom“, ubojitim sredstvom koje samo u Bosni, prema pravilima jednačenja po besmislenosti, mogu tako preimenovati.

All we need is love


Nisam zagovornik ničijih agendi, niti pripadam en-dži-ou za promociju prava LGBT-a, niti imam potrebu da vam se pravdam za odabir teme koliko god da ste homofobni. Osjetila sam potrebu da podjelim s vama zapažanja u vezi sa sportskom industrijom koja otvoreno zagovara jednakost među svima nama bez obzira da li smo hetero, homo, bi, trans ili qeer. Ali i da preispitamo heteronormativnost koja favorizuje tradicionalno shvatanje roda i pola osuđujući bilo kakve drugačije mogućnosti polne identifikacije i orjentacije osim patrijahalno propisanih i prihvaćenih. Ne mogu ni da se ne ibretim nad tim našim praznovanjem 14. februara ili veljače: jednima je to dan ljubavi, drugi ga slave kao Svetog Trifuna i idu u vinograde, orezuju lozu i vinom zalivaju čokote. Treći ga slave kao kućnu slavu, četvrti vjeruju da ako na taj dan padaju kiša ili snijeg, biće rodna godina. A ja, u šta ja vjerujem? Ja sam u petoj grupi koja vjeruje da  kada zaključno s 14. februarom u protekloj sedmici istrčiš 135 km još uvijek nisi ni blizu spreman za svojih prvih 100 milja u aprilu!   
   

Na kraju ću svakako pozdraviti svoje prijatelje gejeve, one s kojima se uvijek dobro provodim, ludo ismijem, koji trče, putuju svijetom pedalajući i koji su mi bezrezervna podrška u svemu što radim. A vi shvatite kako hoćete, i što bi rek`o adidas, :-*

© Trčim jer štrčim. Sva prava zadržana. 

Nema komentara:

Objavi komentar